29 december 2016

nyårstips.









Här kommer några inspirationsbilder till nyårsdukningen! Vi firar hos vänner i år och jag vet att den dukningen kommer att vara helt stunning, Jenny älskar dukningar och att göra snyggt till fest. Jag jobbar dag på nyårsafton och det ska bli väldigt skönt att få komma hem till någon annan (Tack vännen för att vi får komma!). Det blir lite knytisvariant även om värdinnan står för det mesta. Vi ska ha med oss förrätt och det blir förmodligen en ärtsoppa med ruccola, pilgrimsmussla och parmesanchips. Den ska provlagas ikväll så att vi vet vad vi bjuder på. Idag har jag shoppat lite nya kläder till storasyster, lillebror har redan bestämt outfit - den nya Spidermandräkten. No need to argue...






Förra året var vi alltså hemma hos oss tillsammans med samma familj och ett liknande upplägg. Jag körde dukning i guld/natur/vitt med inslag av grönt. Jag tycker också att det kul att duka numer, och det blir allt roligare med tiden. Nu kan jag ju faktiskt duka bordet på dagen och kidsen kan låta det vara. Haha...






Mest nöjd var jag med de små korten! Jag fick idén från en annan bloggare, gjorde printet i en app och skrev ut, klistrade sedan på ett guldpapper. Easy peasy men väldigt snyggt och pricken över i:t!



Ett dukningstips inför nyår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~