23 juni 2015

mitt marocko.






Det är lite trixigt, det där att lära sig fota ute i dagsljus - allra helst sol. Inomhus älskar jag det naturliga ljuset men ute är det svårare måste jag medge. Så idag när jag tänkte ta lite fler bilder från matplatsen på baksidan fick det blir när solen svängt om hörnet och det var skugga.






Soffan har stått här sedan vår första sommar, men i år fick den en ny grå färg och en stoppad vaxduk med linneyta som sittdyna. Kuddarna är ju mina favoriter, det kan ingen som kikar in här ibland ha undgått. Inspirationen till uteplatsen här på baksidan fann jag i bilden från Ellos i inlägget här, och temat jag ville skapa har influenser från Marocko, så gott det går vill säga. Därför gillar jag mönstret på kuddarna och de får vara med ute i sommar helt enkelt.






När det gäller matplatsen var jag helt bestämd på stolarna. Högsten från IKEA har varit min dröm länge och oavsett om de inte känns helt marockanska kanske så skulle det bli dem. Mattan kommer från en lokal butik och sittdynorna, som inte syns så bra, är från Ellos. Den marockanska kakelplattan sätter pricken över i:et.






Lyktorna för också tankarna till stilen jag försökt skapa, de är gamla som gatan. Drömmen hade varit två rostiga lyktor men i avsaknad får dessa duga. Trallen är som synes ny för i år och jag bara längtar tills vi kan behandla den så att den blir silvergrå.



Det som inte är med på bild är utekökshörnan med de svarta växtlådorna med prydnadsgräs. Bortanför har maken nu snickrat ihop ett golv att ställa upp poolen på, min nöt att knäcka där är att klä in den på något sätt så att man inte ser det fula stativet. Vi får se om jag lyckas...


Nu ska jag återgå till att lyssna på Mia Skäringers version av Halleluja från Lotta på Liseberg igår. Rysningar säger jag bara...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~