7 mars 2016

moodboard hos stora a.



Inspirationsbilderna kommer från nätet: längst upp till vänster kommer från en dansk Beckers-blogg, högra hörnets bild på tapeten från Ferm Living. I mitten till höger bild från Styleroom på Stuva-möbler från IKEA. Hurtsen nere till vänster är Alex från IKEA, sen till höger sängen Hemnes från samma ställe.




Jepp, vi närmar oss en makeover av storasysters rum här hemma. Eller "makeover" är nog en underdrift - totalrenovering är mer rätt ord. Rubbet ska bytas, väggar och golv, taket ska målas. Vi har inte dragit riktigt jämt, damen som ska bo där, och jag. Jag vet hur jag vill att det ska se ut och hon vet hur hon
 I N T E vill ha det. Någonstans där måste vi mötas och just nu känns det som vi kommit väldigt långt. Jag drömmer om Ferm Livings Half Moon-tapet och hon har verkligen vägrat. Efter att ha visat vart i rummet jag vill ha den kunde vi äntligen kompromissa för hon kunde tänka sig den på en annan vägg. Så nu blir det tapet bakom skrivbordet (samma vägg som dörren in i rummet), resterande väggar blir målade halvvägs upp med en svart/mörkt grå färg och sedan en rosa nyans upp mot taket (som på bilden längst upp till vänster). Golvet blir ett vitlaserat klickgolv, samma som vi lade hos lillebror. 



Min lilla tankenöt nu är sängen. Vi köpte ju en Hemnes begagnad förra året och är väldigt nöjda med själva sängen och dess funktion med både förvaring och extrasäng. Dock är färgen lite trist, den är antikvit (dock vitare än den sängen som säljs nu) och jag kommer inte riktigt överens med den. Det blir för lantligt. Klurar på att måla om den, men vilken färg? Svart? Rosa? Eller bryta med något helt annat? Fröken i fråga förslog turkos men jag vet inte om det går in så bra i helheten. Tror att samma mörkgrå som hurtsen vore snyggt men det vet jag inte om damen köper. Det är hursom inte prio på den frågan så det löser sig tids nog.



Detta är planen just nu, förhoppningsvis kan vi köra igång i början av april. Golvet ska inhandlas och tapet ska beställas kommande vecka iallafall.



 Längtar till slutresultat och piff! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~