22 juni 2015

vecka två.






Årets midsommarhelg är till ända och vi har haft en fin sådan. Till och med lite sommar kom där, igår hade vi temperaturer upp mot 25 grader och det var inte en dag för sent. Idag är det svalare och förmodligen det som beskrivs med "växlande molnighet", jag och barnen har en slow start på semestervecka två. 



I vanlig ordning när vädret är "så där" och jag har tid att ägna tankarna åt annat än vardagens måsten vill jag göra om överallt här hemma! Det där köket ligger som ett åbäke över oss och jag är i omgångar desperat med vad jag kan tänka mig att göra bara för att stå ut lite till. Nu går tankarna i att åtminstone måla väggarna i kök/hall vita och kanske fräscha upp de luckor som är i sämst skick. Kakeldekor har jag också i åtanke. Sedan kanske den bruna korkmattan blir något lättare att stå ut med? Även det orenoverade badrummet ska få en quick-fix, och det snarast. Luckorna på möblerna ska väck, det får bli tyg istället för dem. Dekorplast här och där, nya duschdraperier och en knopplist får räcka. Vi får se vad som är åtgärdat när sommaren är slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~