15 augusti 2013

gammalt och vardag.






Förra veckan var vi på middag hos min mans föräldrar. De har en gammal gård på samma ö som oss, och en gång i tiden fanns det djur här. Vissa av byggnaderna är riktigt gamla och det är mycket fint att se på! Jag har fallit för de gamla registreringsplåtarna ovan, är riktigt sugen på ett par av dem...






Den gamla brunnen är fortfarande en möjlig källa till vatten. 






Jag älskar den grånade färgen trä får genom år av sol, vind och vatten.






Den gamla verkstaden är allt en liten skattkammare, förutom registreringsskyltarna på översta bilden finns en hel del andra fina saker så som korgen och lådan ovan.



I söndags började min man jobba igen efter sin föräldraledighet och semester så nu har vi fått prova på det verkliga tvåbarnslivet. Jag tycker faktiskt att det är skönt med vardag och rutiner igen, och helgen som kommer är jag ledig. Då blir det lite festligheter, men först fredag imorgon och det obligatoriska fredagsmyset!






1 kommentar:

  1. Vardag är ganska fina grejer det... som avbrott till all ledighet och mys och annat tokigt som hittas på under t ex sommarlov :)

    SvaraRadera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~