6 augusti 2013

en vanlig tisdag.






Efter en natts jobb och en eftermiddag i ett smärre kaos (både rent ordagrant här hemma och med barnen) är det nu dags att landa i soffan en stund innan sängen. Vissa dagar är mer intensiva än andra, sannerligen. Ibland önskar jag att man kunde fylla på energi i en reservtank någonstans, det är så mycket som jag vill fixa och få till - men orken räcker liksom inte. De senaste veckornas jobb efter semestern har varit mest nätter och det sliter lite mer på övriga tiden då jag blir smått zombieaktig efteråt. På måndag är det vardag för hela familjen igen och jag återgår till mest dag/kvällsjobb. 



Igår hämtade jag ut ett paket från hm home på posten, det är några kuddfodral som ska få skapa höststämning här hemma så småningom. Helst hade jag fixat till allt NU men med denna röra som är här hemma får det allt bli en storstädning först... När hösten står för dörren känner jag att jag vill bort med alla somriga färger - tillbaka med de dova tonerna. Men det var det där med energin.



Bilden ovan är en gammal, sen i somras. Älskar den där gamla dalahästen som är sliten och illa tilltygad. Det kommer nog in en hel den naturmaterial här hemma i höst känner jag på mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~