20 augusti 2013

50mm och lite nytt.






Jag köpte ett fast 50mm-objektiv till den nya kameran, men jag har nog  inte riktigt visat det här. När jag fick kameran med originalobjektivet och tog de första bilderna hissnade det i magen och jag bara log för mig själv, det var nästan en känsla av nyförälskelse. När sedan det fasta objektivet kom var det som att förälskelsen fördjupades ytterligare. Jag älskar det korta skärpedjupet som blir.






Det var det här med skärpedjup som fångade mitt intresse för foto för några år sedan faktiskt, jag gillar känslan av nära och periferi på samma gång. 






Det har kommit in lite nytt i hemmet på slutet också, som det lilla hornet på bilden ovan. Jag skrev i förra inlägget om att jag skulle vilja göra i ordning ett av min svärfars gamla jakttroféer men det motsade sig min man å det bestämdaste. Så sprang jag på det lilla söta hornet på Åhléns i lördags och kunde inte låta bli! Än så länge pryder det en av tavellisterna men det ska nog få en permanent plats på en vägg.









Sist in i hemmet är två av de praktiska och ursnygga förvaringskorgarna från House Doctor, jag beställde mina hos Små Idéer, och tro mig - de är mitt bästa köp på länge! Det kan mycket väl få bli några fler - just dessa ska få agera tvättkorgar. Höga och rymliga, men lätta att få platta och tar ingen plats att förvara då.



Veckan innebär jobb till och med torsdag, sedan väntar festligheter helgen lång i form av bröllop. Det var längesedan jag var på bröllop nu och jag längtar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~