17 januari 2013

lite längt.





Avundsjuka. Något av det mest otrevliga som finns men ändå drabbas vi alla av det någon gång då och då. När jag öppnade instagram i morse överöstes jag med bilder från entrén till Stockholmsmässan, där vårens Formex drar igång idag. Som. Jag. Hade. Velat. Vara. Där. (Och då såklart med en rejält välfylld plånbok...) Men, vad är väl en bal på slottet. Jag får självömka mig lite i min avundsjuka och tänka att jag säkert skulle tycka allt var fult i alla fall. Hrm.



Full i skratt åt mig själv blir jag också, för vad fånig man blir när man tycker att något är så där vackert. Så där att man inte kan titta sig mätt. (även om andra säkerligen kan det och tröttnar direkt.) Men tulpaner alltså. Fina Kristina skrev om samma sak för några dagar sedan, nämligen att fota tulpaner. Just blommor är ju så himla tacksamma att fota, och speciellt nu då ljuset faktiskt räcker fram! (att det sedan beror på ett nytt lager snö ute som lyser upp även inne vill jag inte tänka på) Mitten av januari. Ok - det är högvinter (?). Ok - vi har en massa skridsko- och slalomåkning kvar. Ok - vårvinterdagar i snön med den starka solen på näsan ska också hinnas med. Men allt det där går så fort och snart är det april. Jo, baske mig. Jag längtar. Fast det också innebär att vår lilleman blir ett år i maj. 



Ha en fin torsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~