29 juni 2015

en helg i gott sällskap.






Det bästa med sommar och semester är allt trevligt umgänge med härliga människor, helst de man inte träffar så ofta annars. I helgen har vi haft besök av vänner från norr med barn i samma åldrar som våra. Dagar fyllda med lek, en del bus, skratt, djupa samtal, några glas vin och det viktigaste: god mat. Det ramar liksom in helgen till fulländning.






I fredags bjöd våra vänner på en fantastisk skaldjurspasta, med chili, vitlök, kapris och en massa annat smaskigt. Receptet hittas här och rekommenderas starkt! Till maten drack vi det supergoda vita vinet som vi hittade i våras, ett Verdicchio. Ett budgetvin som är min favorit just nu faktiskt!












Efter en intensiv helg med mycket sol och spring är jag idag lite mör och tar det helst piano känner jag. Det får bli tvättmaskinen som får jobba, lite ogräsrens och matlagning. Det räcker liksom dagar som denna.



4 kommentarer:

  1. Åh så gott det ser ut - ska spana in receptet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg nu att jag inte svarat! Prova - supergott och enkelt.
      Kram!

      Radera
  2. Det här både ser ut och låter väldigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var precis lika gott som det ser ut. Värt att prova!

      Karin

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~