17 maj 2015

i goda vänners lag.









Något av det bästa jag (och min man!) vet är att bjuda hem folk och äta en god middag tillsammans, Tyvärr blir det inte av lika ofta som vi önskar, men igår fick vi till en kväll i trevligt sällskap.



Eftersom både vi och våra gäster har relativt små barn blir en lång tre-rätters aldrig något alternativ, istället välkomnade vi gästerna med ett glas prosecco, färska räkor, surdegsbaguette och aioli. En trevlig och god start på kvällen! Resterande rätter blev aldrig förevigade men bestod av lax, citronsås och primörer. Till efterrätt höll vi det enkelt med gino och vaniljglass. Gästerna hade med sig ett väldigt roligt spel som vi skrattade gott åt ända in till midnatt. 






Efter en helkväll med god mat och vin är jag trött denna söndag, som gått i ett. Nu ska vi varva ner i soffan tillsammans. Imorgon måndag igen och redan vecka 21 för i år - galet!



2 kommentarer:

  1. Håller med dig, det är så trevligt men alldeles för sällan blir det stundtals. Och egentligen skulle man kunna göra det så mycket enklare för sig. Huvudsaken är ju att man ses. Goda vänner är guld värt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Vi borde bli bättre på att umgås i vardagen, varför inte bara ses över spaghetti och köttfärssås en onsdag t ex? För oss som är en småbarnsfamilj skulle dessutom vara guld att komma hem till ett dukat bord hos någon annan en kväll i veckan, då skulle jag mer än gärna lägga ner lite extra kärlek i en vardagsmiddag för att bjuda igen en annan dag. Mer sånt!

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~