20 maj 2015

en känsla av grönt.









Så som det exploderat ute. Dessa bilder är en vecka gamla och bara på den tiden har naturen fullkomligt briserat i en prunkande grönska. I helgen slog häggen ut här på gården, och nu är vi alltså i den där förlovade tiden mellan hägg och syren. Tiden då sommaren med alla sina löften och förväntan ligger orörd framför oss, och innan frustrationen över eventuell kyla och dåligt väder hunnit ta över. Jag kan väl helt ärligt säga att jag inte har några förhoppningar om att hinna bada i sjön under min semester som börjar om några veckor...









Men som sagt, än är vi i löftenas tid och hoppet lever. Likt en liten envis knopp som övervintrat och åter vill se solens ljus och känna dess värme.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~