1 juli 2013

en ny vän.






Efter att jag gjorde inlägget med mobilen igår surfade jag runt lite och kollade kameror. Hade spanat lite på en Canon EOS 600D, följer en tjej på instagram som fotar med den och verkar supernöjd. Och så hände det. Tio i elva igår kväll. På en av de stora elektronikkedjornas websidor fanns den till specialerbjudande fram till midnatt igår. En millisekunds tvekan (ok, ingen superproffskamera, men inte direkt gratis heller), och en spark i baken från maken, slog jag till. Det var liksom meningen. Dessutom gick det att hämta ut varan i den fysiska butiken redan idag. Lyckan total - iaf den i materiella mått mätt. Jag kom hem på eftermiddagen idag och monterade ihop det viktigaste och så ut i trädgården. Barnen blev de första objekten såklart, sedan blev det blomsterbilder. Kanske inte det mest spännande på denna jord, men likväl. Jag är så himla nöjd!






Jag var lite osäker på vad jag skulle tycka om Canon som gammal Nikon-användare, men det var inte någon problematisk övergång kan jag lova. Nu har jag gjort väldigt simpla inställningar på dessa bilder och en ytterst liten redigering men jag förstår att denna nya kompis ska ta mig till nya höjder foto-mässigt. Hurra!






Förutom kamerahuset med standardobjektivet klickade jag även hem ett fast 50mm-objektiv som kommer med posten de närmsta dagarna. Något säger mig att leendet på mina läppar bara kommer att växa. 



Jag är kär helt enkelt!



2 kommentarer:

  1. Oj! Fick du såhär vackra kortskärpefoton med kitobjektivet?! Då förstår jag att det hänt mycket sen min gamla 450d såg dagsens ljus första gången! :)

    Otroligt vacker komposition som alltid vännen! Du är så jäkla duktig på att fota och jag är säker på att du kommer göra underverk med din nya leksak!

    Krams i mängd!

    SvaraRadera
  2. Men söta - tusen tack för fina ord! Visst är det originalobjektivet, med lite tur ;). Jag hade en bra dag också, nu när jag satt och redigerade bilderna från dagen kände jag mig värdelös - på såväl foto som redigering. :( Det är väl då man eg ska låta bli, men det är svårt när det är så kul! Samtidigt lär jag mig kameran och bilderna idag var fotade i solljus, och jag måste lära mig att minska vitbalansen lite då för bilderna blir så ljusa att det är svårt att redigera dem...

    Tack än en gång för alla dina varma ord och hejarop.
    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~