6 juli 2013

en egen dag.






En heldag på spa. Balsam för kropp och själ. Vi är fyra barndomskompisar som infört en årlig sommartradition att en dag åka iväg på en aktivitet tillsammans, och hittills har det blivit att vi besökt olika spa-anläggningar.






Idag var det dags igen och i år bar det av till mysiga Smidgården i Fryksås, norr om Orsa. Som sig bör var där en otroligt vacker och rogivande miljö, i genuin fäbodstil. Vi är ju i Dalarna liksom.






Dagen bjöd på bad i diverse former; poolbad, bastubad och så valde jag oljebad som min behandling. I en halvtimma låg jag i kopparkaret ovan i varmt härligt olje-vatten och såg ut över Siljan. Avkopplande till tusen och jag känner mig rejält energitankad inför sista semesterveckan. 






Dagen avslutades med en lunch ute i solen, och många skratt har det blivit idag. Att komma iväg tillsammans och ses på det här sättet är en riktigt bra tradition som jag hoppas ska hålla i sig så länge det bara går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~