7 januari 2013

frisk luft & ljus.






Lite här och var tjatas det om ljuset. Att det hänt något med ljuset nu, så här efter vintersolståndet och nyår. Och jag kan inte vara sämre än att jag håller med, även om de i södra Sverige nog jublar ännu mer. Så för att skynda på min tillfriskning tog jag kameran med mig och gick ut i trädgården för att se om det även gick att fånga genom linsen.






Inte vet jag, gick kanske sådär men jag tycker mig ändå kunna skönja en slags lätthet där ovan molnen. Det finns en klar kontrast mot det där novembergrå som hängde i luften för bara några veckor sedan.






Och se här. Till och med lite blå himmel. 
Ge mig vårvinter nu tack.



3 kommentarer:

  1. Javisst har det hänt något. Lite, lite i alla fall. Vi har ju gröna gräsmattor här så det där med vinter blir så konstigt - man är ju liksom inställd på vår nu med en gång!

    Och tack för din finfina kommentar! Åh, så glad jag blir! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, jag såg ljuset i din bild idag! Magiskt... Nog har det hänt mer söderöver... Trist att ni inte har snö kvar, tyvärr dröjer nog den riktiga våren med sin ankomst trots allt, hur välkommen den än är. Vi har heller inte så mycket kvar, men än finns så det räcker att leka och åka bob.

      Tack själv fina du!

      Radera
  2. Gillar som alltid dina foton, nya vattenstämpelsloggan är imponerande också, och sen... åååh snö gör nåt med mina mungipor! De åker upp upp upp!

    SvaraRadera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~