8 februari 2017

lite nytt här hemma.







Det där med att vela är ju lite av mitt ledord - när det gäller alla mina planer för hemmet dvs. Men igår kom jag till skott och köpte den där mattan jag sneglat på ett halvår nu. Den är faktiskt från Rusta och var nu nedsatt till 50% så då slog jag till! Anledningen till min ambivalens var egentligen storleken på mattan - jag hade önskat att den var större, men nu får det blir bra så här. Nu skulle det ha varit lite nya kuddar i soffan också, i vanlig ordning leder det ena till det andra.






Mer reashopping! De fina granatäpplena från Ellos klickade jag hem tillsammans med ett överkast till storasysters nya rum och en stor duk till matbordet. Storasysters rum ja! Det blir äntligen av, nu är golvet borta, taket målat, väggarna tapetserade med renoveringstapet och grundmålade. Idag kommer väggkulören på plats på tre av väggarna, sen är det tapetsering av fondvägg och golvläggning kvar innan det roligaste. Det kliar i fingrarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~