8 augusti 2016

back to basics.






Ja, då var det måndag och tillbaka till verkligheten. 



Började dagen med ett skönt träningspass med fokus på coren; mage och säte. Häftigt vilken resa jag gjort under det här året (som det nu är i dagarna faktiskt!) sedan jag började "ta tag i mitt liv". Just nu följer jag ett träningsprogram från en PT på nätet och tränar faktiskt lättare än jag gjorde i vintras men har liksom börjat från början och stärker från magen för att kunna köra tyngre sen. Styrketräning är verkligen den roligaste träningsform jag sysslat med och jag hoppas på att kunna köra på ett "riktigt" gym under vintern. Hittills har det varit hemmaträning (har en hel del vikter, skivstång osv så det har ju fungerat) eller på jobbets gym men det är inte heller fullt utrustat. Nu vill jag ha tillgång till riktiga grejer känner jag!



Kosten har gått lite knackigt på slutet, lätt att falla in i dåliga vanor på sommaren och semestern. Inte så att allt havererar men det blir lätt att det åker in ett och annat i munnen som är onödigt. Nu är det back to basics igen och det känns skönt. Mycket att framgången handlar om att planera sin dag för att stå emot sötsug och dippar och för att möjliggöra bra val. Så det ska jag ägna min tid nu åt ett tag, matplanering och matlagning inför kommande dagar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~