4 mars 2016

sportlov.












Idag bjuder jag på några pics från köksfönstret. Passade på att träna innan frulle idag (vilket resulterade i en vääääldigt sen frukost för mig...) men fick pausa mitt i för att jag fick fotofeeling. Älskar min myrten och ljuset med den där snön som singlar ner (även om mer snö kanske inte direkt står på min önskelista längre).



Jepp, vi har sportlov här hemma. Ett sportlov som tyvärr utvecklades till ett litet sjuklov då lillebror fick feber (igen...) och båda kidsen dras med en seg och rosslig hosta. Ge mig vår!



Det som är bra med sportlovsveckan är att det även innebär Vasaloppsvecka här i trakterna. Nu är jag inget fan av just loppen utan det är det där som händer på andra sidan jag är intresserad av. Det är nämligen en klassiker att på måndagen efter Vasaloppet så är våren officiellt kommen till oss i Mora. Då börjar takdropp och fågelkvitter och resan mot ett snöfritt landskap kan påbörjas på allvar.



Så fredag och lov. Jag skulle ha jobbat i natt men fick vab:a med lillebror så det blev en oplanerad långledighet kan man säga, dock utan klassiska sportlovsaktiviteter. Ikväll blir det fredagsmys med pulled pork ur Icas Matkasse, popcorn och Fångarna på Fortet. Innan dess dusch, plock och handling. Och snöskottning för jösse namn! Det har vräkt ner sedan igår kväll...



 Vår var det ja. På måndag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~