22 mars 2016

påsk och rosa toner.












Äntligen börjar det kännas lite vårfräscht här hemma! Tog en tur för lite kuddshopping igår och det gjorde mycket för känslan. Påsken piffade vi redan i torsdags så nu är det påskgodiset som ska fylla äggen som är kvar.










Jag bryr mig inte om trender när det gäller färger, här hemma är våren dovt rosa i år. Har beställt hem lite fler kuddfodral också så de blå kuddarna med guldprickar ska bytas ut till en smutsturkos med annat guldmönster. Mattan är ett ämne för suckar från mig här hemma men jag får inte med maken på tåget så den får helt enkelt hänga med. Jag hade kunnat tänka mig en liknande fast ljus, alternativt denna från Ellos eller denna från House Doctor. Samtidigt ser man dem "överallt" så jag vet inte... Vi har dessutom en zickzack-mönstrad matta under matgruppen så det gäller att tänka sig för vad det gäller mönster.









Men vi har en rosa vår och nästa steg blir att få in våren i köket också, det projektet får dock vila till efter påsk.



Aktuella inköpsställen: Rosa påskägg i porslin, ICA Maxi. Magnoliakvistar, Art In. Kuddfodral med fjädrar, Jysk. Rosa kuddar och ljuslyktor, Mio. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen tack! Ja, det är mina favoriter alla gånger. Smutsiga pasteller och jordiga toner. Alltid vackert och gångbart!

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~