27 oktober 2013

en helg på vift.









Alltså det här med hotell. Och snygga sådana. Det får mig att gå igång lite, ha ha! De senaste tre resorna till vår huvudstad har spenderats på hotellet Scandic Grand Central på Kungsgatan, och jag älskar det. Läget. Servicen. Och såklart - interiören. Den välkomnande lobbyn och den otroligt snygga toaletten ger ett första intryck som är svårslaget.






Att gå och lägga sig i en sådan här dröm är som bäddat för en perfekt nattsömn, och nu är mitt mission så småningom att skapa hotellrumskänsla i vårt sovrum med hjälp av tyger och mjuka mattor. Dova och sobra färgval och enkelt möblemang. 








En morgonkaffe i denna mysiga miljö smakar såklart lite extra gott. Och golvet. To die for nästan. Tyvärr blir det svårt att få till marrakech-kakel på någon större yta i vårt hem, men framför kaminen ska det allt få bli. En dag...


Efter en (halv) helg på vift med mina tjejkompisar är jag åter hemma igen. Skönt att komma iväg på en stunds återhämtning, avkoppling och en massa inspiration från alla möjliga håll och kanter. Nu kommer vardagen kännas lite roligare ett tag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~