2 juli 2013

jordgubbstider.






Den här sommartiden. Underbar. Ikväll överraskade min pappa oss med en liter helt nyplockade jordgubbar, vi har en stor jordgubbsodling här på ön med försäljning och även självplock. Så efter kvällsbadet fick storasyster i familjen äta kvällsmat bestående av fjällfil och färska jordgubbar.






Givetvis kunde den i nuläget smått foto-fanatiska mamman inte låta bli att föreviga ett par bilder av den där skålen. Vi har kvällssol in på vår matplats och vad är mer tacksamt att fota i än vackert ljus?






Den gamla silverskeden som min man fick då han döptes är en favorit att äta med här hemma. Och jag är så glad att den används, den har nog legat i en låda i många herrans år innan den hamnade hemma hos oss. Nu är den flitigt med i dukningen! Tittar man riktigt noga på den ser man inskriptionerna med längd, vikt och namn. Charmigt!






Så, dagen fick inledas med bilder i morgonljus och avslutas i kvällssol. Nu blir det sängen, imorgon kommer hantverkare tidigt till oss. Vi har nämligen två byggprojekt på gång här hemma. Men mer om det en annan gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~