11 februari 2013

hallen.



Bild från Livet Hemma/IKEA.
Foto: Patric Johansson


Hemma hos oss sitter hall och kök liksom ihop och därav blir det renovering av bägge när det väl är dags för köket. Tyvärr är hallen (som hos så många andra...) väldigt trång (hur tänkte de när de byggde hus förr, då är vårt ändå från -88!) och jag önskar S Å att vi kunnat trolla med kvadraten just där. I ett längre perspektiv pratar vi om att bygga ut entrén och då göra en större hall men det projektet känns som ljusår framöver. Om det ens blir av. Tills dess lär vi försöka göra det bästa av det vi har. I dagsläget har vi en traditionell hatthylla med skohylla under, en byrå och en spegel i hallen. Vi har pratat lite om att skippa hatt- och skohylla och istället satsa på att platsbygga en garderob med skjutdörrar för att maxa förvaringen. Idag trillade dessa bilder in i mailboxen från Livet Hemma och IKEA Press, genast fick jag ännu en idé! För att åtminstone ha smart och smidig förvaring för barnens vardagsytterkläder skulle vi kunna sätta en lång kroklist som på bilderna, som IKEA beskriver själva blir det lite skolkorridorskänsla över det hela. Snyggt och praktiskt!



Bild från Livet Hemma/IKEA.
Foto: Patric Johansson


Vi har åter rullat in i en ny vecka, och S N Ä L L A någon som styr och ställer över allt här i världen, låt oss vara friska nu. Förra veckan började ju bra, jag hade återhämtat mig från min infektion och kommit igång igen. Vad händer? Jo, onsdagen slutar i ambulansfärd in till sjukhuset och en natt i sjuksäng för mig. Det som till en början tydde på något mer allvarligt visade sig tack och lov bara vara ett gallstensanfall. Men nog så smärtsamt. Hoppas innerligt att det var första och sista gången, är dock tveksam till att det stannar där. Nu är vi friska hela bunten och det vill vi gärna vara ett tag nu!



4 kommentarer:

  1. Hur mår du vännen? Har tänkt på dig hela helgen men det har inte blivit av att jag mailat dig :( skickar massa kramar och vänliga tankar nu iaf!!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du för omtanken! Jo, jag mår bra. Och familjen mår också bra, förutom en äcklig dagisåkomma... Men men. Vi är medicinerade och väntar på att det ska gå över.

      KRAM till dig! Och du, ta det lugnt... Lätt för mig att säga, men jag säger det ändå. Snart semester...

      Radera
    2. Det var så otäckt det där med ditt onda. Jag förstod aldrig att det var så allvarligt? Men du är okej nu då?

      Massa gosiga kramar!

      Radera
    3. Nu mår jag kanon! Så väldans allvarligt var det ju inte, det bara tedde sig som något mycket värre än gallan. Men det gick över rätt snabbt som tur är. Lite skakis var jag dock i ambulansen på väg in...

      Massa kramar till dig med, fina vän!

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~