15 november 2012

november grå.






Just idag, när jag skriver det här inlägget, skiner solen och det är en mycket vacker novemberdag. Men igår (då inlägget skulle ha blivit till...) var det en sådan där urtypisk G R Å dag. Nu är vi mitt i den som jag anser är den tråkigaste av de tolv månaderna. Tur är väl att den bara är en snabb passage till advenstid, jul och vinter...


Som tur är har jag mina små och ett stort hjärta som lyser upp den trista tillvaron så här års! Vår lille prins som blev ett halvår förra veckan blir liiiite större för var dag och mammas famn är allt mindre intressant - iallafall för att få näringsbehovet tillgodosett. Nu är det riktig mat som gäller!


Redan torsdag, jösses vad veckorna springer fram. Vi kör städ och veckohandling idag så kan vi maxa fredagsmyset imorgon. Helgen är rätt lugn i planeringen, teater och dans med storasyster och en fotografering av kidsen är det som står i agendan. Kanske hinner jag ta tag i mitt soffbords-projekt?!

2 kommentarer:

  1. Vet du, precis den här dan (när vi åkte till Stockholm) satt vi å glodde ut genom tågfönstret å frågade oss om solen aldrig skulle behaga gå upp? Sicken grå grå GRÅ dag... men idag var det bättre!

    Krams!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad är det med november liksom??? Iaf här uppe, där man förväntar sig snö snart... Men jag vill minnas att december var lika grå förra året för snön kom så sent...

      Vilket mys (trots jobb för mannen...) med en Stockholms-trip mol alena (utan kids alltså)! Jag är sjukt avis.

      Kram!

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~