6 september 2016

att ana...






...en semester. Så välbehövd men även mycket ångestladdad. Jag är fortfarande i en svacka och förutom att jag svajar rent känslomässigt har jag dragit på mig en dunderförkylning och är nu däckad. Febertoppar, täppt näsa och bubbel i bröstet. Jag bara hoppas att det inte blir en lunginflammation av detta.



Mest ska det bli skönt att komma iväg och jag ser fram mot att sätta mig i bilen till Arlanda på lördag. Tiden dit - not so much... Det ska packas och planeras och min hjärna pallar inte mycket nu, det räcker att tänka på middagen ungefär. Men jag har åtminstone haft sinnesnärvaro att pö om pö klicka hem sådant vi behöver inför resan, kimonon på bilden är ett exempel. Jag har starka minnen av mina resor som barn, min mamma hade en vit kimono med rosa palmer på och det minnet är så mycket semester. Eftermiddagar på en sval balkong, brunbränd hud och lediga dagar. När vi var i Thailand för några år sen köpte jag en kimono som skulle vara till våra kommande resor men den förstördes i branden året efter. Nu har jag äntligen fått hem en alldeles underbar kompis i marinblått och vitt, i ett typiskt Karin-mönster. Den är sval och kommer passa perfekt i den heta värmen som tydligen är i Medelhavet just nu.









Det här är andra kompisar som får följa med, min hamamhandduk, solhatten, flip flopsen och mina solisar. När panikångesten över allt jag ska hinna innan vi åker ligger i halsen blundar jag och fokuserar på att känna varm sand mellan tårna och hur solen värmen min hud. 



Det blir bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~