7 november 2016

intet nytt.






Då var vi inne i november och Alla Helgona-helgen är förbi. I vanlig ordning tar jag sikte på advent och det börjar klia i fingrarna! Bilden är ett par år gammal, men jag blir väldigt sugen på varm glögg, pepparkakor och förberedelser inför den kommande julhelgen. I år är jag dessutom ledig över jul, en hel vecka dessutom - kors i taket!



De senaste dagarna verkar det faktiskt som om vintern kommit och november i år är en kall månad, till skillnad från tidigare år. Vi har till och med fått liiiite snö (iaf här på ön, det är ju riktigt mycket på andra ställen har jag hört) och ljuset snön för med sig gör verkligen underverk med orken. Nu hoppas jag att kylan håller i sig och att mer snö är att vänta. 



Själv sitter jag med näsan i skolböcker igen inför en kurs jag ska gå i början av december. Det är mycket teori som ska plöjas, och även om jag har några år på nacken inom akutsjukvården är det tungt att ta sig igenom. Studietekniken är minst sagt ringrostig men jag kämpar på. Det ska i vilket fall bli väldigt spännande och lärorikt!



November, och jag siktar på jul. Intet nytt alltså. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~