4 augusti 2016

fräscht asiatiskt.






Jag har kommit in i ett flow, så här i slutet av semestern. Jag vill laga fräsch och god mat, hos en tjej på Instagram (@magimaten) hittade jag inspiration till denna supersmarriga sallad. Jag lade själv till glasnudlarna, det gör en som en vill. På bilden är rätten "dagen efter", då tog jag en laxfilé som jag smorde in med teriyakisås (färdig på flaska), lite söt thaisås och toppade med sesamfrön. In i ugnen på 200 grader i 10 minuter. 






Proteinet till går att variera efter önskemål, första dagen marinerade jag strimlad kycklingfilé i teriyakisås, riven vitlök (två klyftor) och sesamfrön i några timmar. Sen trädde jag dem på spett och grillade. Kan tänka mig att strimlad biff, fläskfilé mm också passar kanon.






Smaklig måltid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~